SOCIAL MEDIA

2. srpna 2017

Cuketová pizza




Máte strašnou chuť na pizzu, ale zároveň nechcete hřešit? Pokud zvolíte zeleninový korpus, je problém vyřešen. Můžete zapomenout i na klasickou mouku, protože na tuhle zdravou pizzu budete potřebovat hlavně cuketu. Já jsem do těsta přidávala trochu rozemletých ovesných vloček, je ale možné je vynechat (pizza se bude trochu více trhat, ale chuťově bude pořád skvělá) a mít tak pizzu navíc i bezlepkovou. Ozdobit si ji můžete tím, co máte rádi. Já jsem zůstala u mé oblíbené jednoduché kombinace žampionů, kukuřice, cibule a bazalky.
1. června 2017

Rebarborový koláč




Rebarborová sezóna je v plném proudu, takže recept na koláč se bude hodit! Tento je navíc naprosto jednoduchý a při blížícím se létě Vás nezaplácne jak klasická drobenková buchta. Korpus je z jednoduchého křehkého těsta, náplň z jogurtu a rebarboru nahoře jsem potřela sladkým sirupem, abych zmírnila její kyselost, a aby při pečení pěkně zkaramelizovala. A teď už recept!
27. května 2017

Rebarborové chutney




Rebarborová sezóna probíhá vždy jen chvíli na jaře a pokud si nepospíšíte, můžete ji propásnout. Babičce roste na zahradě velký keř, a když už jsme přejezení všemožných rebarborových buchet, obvykle nevíme, co si s rebarborou počít. Rebarbora by se navíc neměla nechávat na zahradě příliš dlouho, protože čím déle roste, tím víc obsahuje kyseliny šťavelové, jejíž příliš velké množství by Vám mohlo zablokovat vstřebávání vápníku a železa.
21. května 2017

Weekly food inspiration #4




Tak uběhl další týden a je tady moje nedělní inspirace. Tento týden bylo opravdu krásně a konečně přišla doba, kdy mám sama od sebe opravdu upřímnou chuť na zeleninové saláty, tak snad mi to vydrží 😄 Příští týden mi už začíná zkouškové, tak snad nesklouznu k něčemu na obalení nervů 😄
17. května 2017

Roztíratelný mandlový sýr




No co si budem povídat, po vyřazení mléčných výrobků z jídelníčku člověku nejvíc chybí sýr 🧀 Nebo alespoň mně, bývalému milovníkovi všech sýrů, rozhodně. Rostlinných alternativ je v obchodech sice už spousta, ale já si nemůžu pomoct, mně naprostá většina z nich opravdu nechutná a všechno mi to přijde hrozně umělé. A to ani nemluvím o jejich šílené ceně. Tak jsem si řekla, no co, vyrobím si ho sama!

15. května 2017

Pesto z medvědího česneku a vlašských ořechů




Medvědí česnek je sezónní zázrak. V lesích ho najdete zhruba od konce března do května (záleží na tom, jak dlouhá byla zima) a jeho listy můžete jednoduše zamrazit a mít tak česnek k dispozici po celý rok. Medvědí česnek se využívá ke snížení krevního tlaku, při chřipkových onemocněních a k podpoře správného fungování střev a trávení.
9. května 2017

Čočkový salát s avokádem



Pořádně sytý salát, který s klidem nahradí hlavní jídlo a nebudete po něm mít hlad už za hodinu? Jo, tak to je přesně tento. Díky čočce má v sobě spoustu bílkovin, avokádo zase dodá zdravé tuky, které Vás udrží v chodu klidně celé odpoledne. Octovo citronová zálivka je trochu kyselejší, což se ale k čočce perfektně hodí a celý salát krásně osvěží.
5. května 2017

Těstovinový salát s domácí sojanézou




Těstovinový salát je takový prototyp rychle hotového jídla. Co si budeme povídat, směs uvařených těstovin a zeleniny není žádná gurmánská záležitost a je to vlastně tak trochu retro jídlo, ale nedávno jsem na něj dostala naprosto neskutečnou chuť a hned jsem si ho musela udělat.
3. května 2017

Kapustové závitky s pohankovou směsí a tofu




V Asii si lidé všechno balí do banánových listů, no a my máme kapustu! Tato brukvovitá zelenina je přímo nabitá vitamíny a do jejích spařených listů můžete zabalit v podstatě cokoliv. Já jsem se rozhodla pro jednoduchou pohankovou směs s tofu a restovanou cibulkou. Závitky si pak můžete dát jako přílohu či samostatný hlavní chod. Perfektní jsou například se zelím!
30. dubna 2017

Weekly food inspiration #3




Tak tu máme zase neděli a další týden za sebou, během kterého jsem opět nasbírala pár foteček toho, co jsem si chystala k jídlu a vařila. Tak se pohodlně usaďte, prohlížejte a dejte si k tomu něco dobrého! 😄