SOCIAL MEDIA

16. června 2016

Mexický bulgur s avokádem




Mám tady další jednoduchý recept s výborným bulgurem od společnosti MENU Gold, který jsem si moc oblíbila díky jednoduchosti a rychlosti přípravy. Bulgur lze využít podobně jako rýže nebo kuskus, má ale sám o sobě výraznější chuť, obsahuje hořčík, železo, fosfor, vitamín A a jde navíc o nízkokalorickou potravinu. Jde v podstatě o předvařenou tvrdou odrůdu pšenice, takže Vám samotné vaření už zabere jen 15 minut.


Doma jsem měla zrovna spoustu "zbytků" různé zeleniny, předvařené červené fazole a zralé avokádo, tak jsem se rozhodla udělat takovou mexickou bulgurovou směs. Jde o recept typu "trochu toho a trochu toho", takže nebudou uvedeny gramáže všech potravin, můžete si množství sami přizpůsobit :) Takové rychlé obědy z jednoho hrnce jsou prostě nejlepší!




Suroviny na 1 porci:
• 1 šálek bulguru
• 1/2 zralého avokáda
• trochu kukuřice (předvařené či z plechovky)
• trochu hrášku
• kousek červené papriky
• trocha předvařených červených fazolí
• několik fazolových lusků
• půl chilli papričky
• 1 cibule
• sůl
• kajenský pepř
• sušený koriandr
• olivový olej








1. Na lžíci olivového oleje v hrnci jemně opečte nakrájenou cibuli. Přisypejte bulgur, veškerou zeleninu (je na Vás, zda použijete předvařenou, čerstvou, mraženou či z plechovky, já jsem dala mix všeho) a zalijte vařící vodou tak, aby měl nad sebou bulgur alespoň 2 centimetry vody.

2. Ochuťte solí, kajenským pepřem, nakrájenou chilli papričkou a koriandrem a vařte přibližně 15 minut. Všechna tekutina se do bulguru vsákne, takže ke konci míchejte, aby se Vám to nepřichytilo.

3. Mexickou bulgurovou směs nakonec ozdobte nakrájeným avokádem.







Bleskový oběd se může podávat!








- Broccoli

Okomentovat